luni, 22 octombrie 2012

Aparitiile de la Beauraing (1932-1933) - REGINA CU INIMA DE AUR

de Bernard Balayn

   


   Aceste aparitii le-au urmat cu putin celor de la Fatima (doar 15 ani) si s-au situat intr-o alta tara crestina: regatul Belgiei (sub Albert I, 1909-1934), in apropiere de Franta, intr-un targ rural de 2000 de suflete, Beauraing, din provincia valona Namur. Era un tinut minier populat de oameni muncitori si simpli.



Un tinut linistit int-un context international dificil
   Dupa marele razboi, credinta atipise putin - ca de altfel, peste tot - si era nevoie sa fie desteptata, mai ales in perspectiva celor doua crize mondiale majore: aceea a economiei incepand din 1929, si a intaririi dictaturilor: dupa Mussolini (1922), Hitler a fost chemat la putere la 30 ianuarie 1933, preludiul la cel de-al doilea razboi mondial.
   Preot Claudiu Dumea ne explica in "Maria in aparitiile Sale" - ed. ARCB, contextul international:
   "In luna ianuarie a anului 1933, trei loje masonice, vechile loje prusiene, il instalau la conducerea Germaniei pe Hitler, el insusi membru, impreuna cu generalii sai, al unei secte satanice "Thule Geselschaft". Hitler intruchipa supraomul creat de filosofia lui Nietzsche.
   El a urmat intocmai programul elaborat in secta sa satanica, in vederea instaurarii universale a imparatiei Satanei, program care prevedea trei etape: distrugerea crestinismului si reinvierea cultelor pagane, ateismul si, in cele din urma, recunoasterea Satanei ca singur Dumnezeu. Impreuna cu colaboratorii sai, Hitler a reinviat vechile divinitati germanice, Thor si Wotan, carora li se aducea un adevarat cult religios, inclusiv jertfe omenesti. Masacrarea evreilor nu pornea numai din ura: era o jertfa, un act de cult religios in adevaratul inteles al cuvantului. Zvastica era un simbol magic ezoteric apartinand lojelor masonice si insemna ciocanul zeului Thor, instrument de distrugere a vechii lumi crestine si de creare a noii ordini in care "Satana (ar fi vrut)  sa fie Dumnezeu!"
   Primul dusman care statea in calea acestui program, era Papa. Hitler pusese la cale planul, din fericire nerealizat, de a-l aresta si intemnita pe Papa Pius al XII-lea si de a transforma Vaticanul in muzeu. Era nerabdator sa ajunga la Kremlin si acolo, odata cu victoria asupra rusilor, sa anunte suprimarea crestinismului in Germania.
   Ca reactie la aceasta ofensiva a Satanei care voia sa se instaleze ca stapan si rege al omenirii, cand nazismul se afirma din ce in ce mai mult, Papa Pius al XI-lea, L-a proclamat pe Cristos ca Stapan si Rege, ordonand solemnitatea Lui Cristos Regele Universului.
   Dar, in acelasi timp a intervenit Sfanta Fecioara pentru a arata ca Ea este alaturi de Fiul Ei, Regina lumii. La sfarsitul anului 1932 si inceputul anului 1933, exact cand Hitler se instala la putere, Ea a aparut in cele doua localitati din Belgia: la Beauraing si la Banneux."
                                                                                                Pr. Claudiu Dumea

Vizionarii de la Beauraing
   Papa Pius XI (1922 -1939), s-a grabit, la sfarsitul anului 1932, sa celebreze al 10-lea centenar al Mantuirii. Aparitiile s-au desfasurat la marginea lumii civile: o strada, si la intrarea lumii religioase: un pension feminin tinut de Surorile Doctrinei Crestine: Sfanta Fecioara a venit sa readuca poporul Sau la o credinta mai profunda, pentru a-l pregati in fata marilor pericole care il amenintau.
   In acest mediu social simplu, Ea a ales doua familii modeste si crestine: copiii familie Voisin: Fernanda, Gilberta, Albert (15, 13 si 11 ani) si doi dintre cei trei copii ai familiei Degeimbre, orfani de tata: Andreea si Gilberta (14 si 9 ani).

Aparitiile. Caracteristici principale
   Ele au fost numeroase: 26 (33 daca se tine cont de repetitiile zilnice), s-au produs intr-o perioada scurta de timp ( din 29 noiembrie 1932 in 3 ianuarie 1933). ( In alfabetul ebraic autentic, 26 este numarul Lui Dumnezeu, 33 aminteste moartea Mantuitorului cu fruntea incununata de coroana de spini. 1933 este  al 19-lea jubileu al Mantuirii).
   Aparitiile s-au produs in cursul iernii ( ca la Pontmain): este deci un apel evident la sacrificiu.
   Ele au comportat trei faze distincte, calculate clar dupa cele trei mistere ale Rozariului: o faza de invitare (29 nov. - 8 dec.) in care Maria i-a precedat pe copii si a solicitat venirea lor; o faza de incercare in care, dimpotriva,  Ea s-a facut dorita (9 - 26 dec.), o faza plenara, in care Ea s-a revelat si Si-a revelat cererile ( 27 dec. 1932 - 3 ian.1933).
   Ne frapeaza urmatoarele fapte: Sfanta Fecioara a venit cu fidelitatea aproape in fiecare seara, intre orele 18 si 19, uneori mai tarziu, coborand incetul cu incetul din Cer pana la nivelul copiilor, in spatele grilajului de la intrarea scolii, langa o grota Lourdes. Era maiestuoasa si totodata simpla (va imbraca, in curand, atribute materne si regale), de o frumusete stralucitoare, detasandu-se luminoasa pe fondul intunecat, inconjurata de stele, uneori in miscare, uneori fixa, mereu surazatoare si atenta, avand adeseori mainile impreunate - atitudine favorabila meditatiei si rugaciunii. Asaltata de cereri de miracole, Ea tacea si facea putin pe moment: inlaturand orice forma de "populism", Ea venea pentru ceva mai important: salvarea poporului crestin. Aparitiile au mers crescendo la nivelul mesajului de comunicat (prin gesturi, "imagini", ca si prin rare cuvinte).
   Speriati la inceput, copiii au fost invitati sa aiba incredere, iar poporul - care alerga - de asemenea: Beauraing este o chemare la intoarcere spre Maica Domnului, la increderea absoluta in Mama mamelor.
   Ei au intrat, putin cate putin, intr-o mare intimitate, mai ales datorita neincrederii de la inceput a parintilor, cat si a cercului religios. Dar multimea, din ce in ce mai densa si mai ferventa, la fel ca si semnele Sfintei Fecioare, ii vor forta sa creada. Aceasta multime - si este ceva nou - coopera din ce in ce mai mult la evenimente; era ceea ce voia Sfanta Fecioara: sa favorizeze astfel inceputul conversatiei.
   Momentele cele mai importante au fost in 8 decembrie si apoi in ultimele zile, cand au fost comunicate dorintele Sale care exprimau mesajul Sau.

Mesajele: cateva cuvinte, o mare densitate
   Totul a inceput intr-o seara de sfarsit de noiembrie 1932,  cand Gilberta Voisin s-a intalnit cu cele trei fete si un baiat, care veneau s-o ia in fiecare seara de la pension, la 18,30. Iesind de la calugarite, ei au vazut deasupra grotei Lourdes - situata in interior de-a lungul grilajului de intrare, pe cerul negru, o Doamna foarte stralucitoare, care mergea inainte si inapoi, rugandu-se. Speriati, ei au alergat acasa. Degeimbre, una dintre cele doua mame,  va fi multa vreme reticenta si dura cu fetitele sale, crezand ca ele mint. Chiar de la inceput, lacrimile alternau cu speranta, suferinta cu seninatatea.

Identitatea Doamnei
   La inceput, Ea a aparut deasupra grotei. Apoi, la 1 decembrie s-a fixat langa un tufis de maces  si aceasta pana la sfarsitul aparitiilor. (Maria a aparut sub acest titlu si in Tara Bascilor in 1469: un pastor a vazut-o peSfanta Fecioara in maiestate, intr-un glob luminos asezat in ramurile unui maces. Analogia este frapanta: in momentul ultimei viziuni a Fernandei, la 3 ianuarie, Sfanta Fecioara a venit intr-o stralucire extraordinara si in explozia unui mare glob de foc in jerbe de scantei impresionante).
    In 2 decembrie, Albert a intrebat: "Sunteti Fecioara Neprihanita?", iar Ea a inclinat capul si si-a deschis bratele in semn de aprobare (gesturi repetate in 4 decembrie).
   Pe data de 4, cand copiii au intrebat: "Cand trebuie sa revenim?", Ea a spus: "In ziua Neprihanitei Zamisliri."
   In seara de 8, o Liturghie fusese celebrata devreme cu aceasta intentie de catre Decanul Lambert, in prezenta a aproape 15.000 de persoane. 
   Ea i-a facut pe vizionari sa intre intr-un profund extaz, care le-a transfigurat trasaturile, ca la Massabielle. Pe data de 21, la intrebarea: "Cine sunteti dumneavoastra?", a raspuns pentru prima oara in mod fatis:  "Eu sunt Fecioara Neprihanita." 
   Prin toate aceste trasaturi, Sfanta Fecioara amintea de identitatea Sa revelata la Lourdes.
   In 29 decembrie, Fernanda este prima care a contemplat pe pieptul Sfintei Fecioare o inima de aur, amintire a vocatiei sale fundamentale la maternitatea Sa multiforma. Este inima desemnata de Simeon, strapunsa pe Calvar, din care iubirea s-a revarsat peste secole la Fatima, Inima Neprihanita inconjurata de spini.
   La Beauraing, este vorba despre o inima de slava, indreptand imensa si arzatoarea sa flacara spre Dumnezeu-Treime si spre omenirea in suferinta. Aurul pur este simbolul iubirii perfecte ( Apoc.3,18; 21,21). Incepand din acea seara, de fiecare data Ea isi deschidea bratele si oferea Inima Sa de aur ca pe o comoara a Iubirii Sale materne inepuizabile.
   In ultima zi, pe 3 ianuarie 1933, in prezenta unei multimi de 30.000 de pelerini, Ea i-a marturisit lui Andreea: "Eu sunt Mama Lui Dumnezeu, Regina cerurilor..." 
   Inima Mariei conduce la adevarul teologic. Sfanta Fecioara este Theotokos, Mama unui Fiu care este Dumnezeu (Conciliul de la Efes, 431) mort pentru a ne rascumpara.  Ea este Regina cerurilor care ne introduce mai mult ca oricand in misterele de slava de la sfarsitul Rozariului (Ea a aparut, stralucind de frumusete, sub blota cerului inconjurata de stele. Din capul sau porneau raze de aur asemenea unei magnifice diademe regale).
   Aceste doua titluri se inscriu, de asemenea,  in litaniile noastre mariane.
   Regina si Inima, fiind perfecta slujitoare si mama.


Cererile Sale
   Primele Sale cuvinte au fost o recomandare: "Sa fiti intotdeauna cuminti!" 
   Dincolo de copii, aceasta a fost adresata tuturor: cumintenia (ascultarea, intelepciunea) este un dar al Lui Dumnezeu, al Sfantului Spirit. Maria este Mama Intelepciunii. Europa era atunci in ajunul uneo noi nebunii, cruda si barbara. In 1945 se va intelege mai bine prin "profetia" lui Paul Valery: "Amintiti-va ca civilizatiile sunt muritoare!"
   Deoarece oamenii uita ca nu sunt decat niste calatori, la intrebarea vizionarilor: "De ce ati venit aici?", Sfanta Fecioara a raspuns: "Ca sa se vina in pelerinaj." Solicitase aceasta la Lourdes si la Fatima. Noi suntem pelerini, porniti pe un drum greu si lung, si fara harul Lui Dumnezeu, nu putem nimic. Pelerinajul nostru, icoana a poporului mesianic si a Bisericii, concretizeaza, orienteaza si sfinteste mersul nostru spre Dumnezeu. Fiecare sanctuar marian este o oprire unde pelerinul isi reface fortele prin Euharistie, rodul cel mai pur si cel mai fecund al Inimii Sfintei Fecioare.
Capela ceruta de Preacurata, la 17 dec.1932
    De aceea, atunci cand vizionarii au intrebat-O (din partea clerului), ce doreste, Ea a raspuns: "O capela." Pentru ca stia ca acolo-L vor intalni si-L vor primi pe Dumnezeiescul Sau Fiu.
   La 30 decembrie, la un moment dat, Fernanda si-a intrerupt sirul de  Bucura-Te, Marie,  caci o asculta pe Sfanta Fecioara care i-a spus: "Rugati-va, rugati-va mult!"
   Din data de 1 decembrie, ei cadeau in genunchi si incepusera, instinctiv, sa se roage Bucura-Te, Marie, pe care o vor recita in fiecarea seara. Raspundeau deja ca unei chemari venite de la acel rozariu pe care Sfanta Fecioara il purta uneori pe bratul Sau drept, sau cand avea mainile impreunate si privirea indreptata spre Cer, simboluri ale adevaratei rugaciuni. La 1 ianuarie, Ea a precizat: "Rugati-va mereu!"  Este un cuvant din Evanghelie: "Rugati-va neincetat... Vegheati si va rugati." Isus Insusi dadea exemplu neincetat.
   In deceniul care va urma, in care se vor dezlantui fortele iadului prezise la Fatima, lumea va intelege importanta rugaciunii ferme si constante. Gilberta, care a primit acest ecou sfant, a mentionat ca Maria accentuase cuvantul "mereu".
   La 3 ianuarie, in ultima zi, Sfanta Fecioara a depus in cele trei inimi copilaresti alte trei cereri, cu valoare testamentara.
   Mai intai a spus:  "Ii voi converti pe pacatosi." Este un laitmotiv propriu tuturor marilor aparitii actuale. Ea actioneaza astfel in numele vocatiei Sale permanente la maternitatea Sa universala. Acest lucru este enuntat cu o promisiune, care va fi raspunsul si recompensa la rugaciunile noastre, in virtutea misterului Comuniunii Sfintilor: noi ne rugam unii pentru altii. Aparitiile au intotdeauna ca scop principal, convertirea, mantuirea pacatosilor.
   Penultima dorinta era prezentata ca o dulce implorare. Caci in seara aceea, inainte de a-i parasi pe tinerii Sai confidenti, Neprihanita le-a pus aceste doua intrebari: "Il iubiti pe Fiul Meu? Ma iubiti?..." Sa observam mai intai - daca mai este nevoie -  ca prima intrebare stabileste ca "Aparitia" este intr-adevar Mama Lui Isus. Ea a reamintit ultima rugaminte de la Fatima: "Nu-L mai ofensati pe Fiul Meu, deja atat de ofensat!" ( Ne amintim de rugaciunile Ingerului care evoca blasfemiile si sacrilegiile oamenilor, din lipsa virtutilor teologale).
   "Iubirea nu este iubita!", se plangea Sfantul Francisc de Assisi.
   Maica Domnului vrea sa usureze suferinta mistica a Lui Cristos, adesea necunoscut, respins, dispretuit, si in El Insusi si prin oamenii care sufera: "Tot ceea ce faceti celui mai mic dintre ai Mei, Mie imi faceti." Este reamintirea primei porunci: "Sa-L iubesti pe Dumnezeu din toata inima ta... Sa-l iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti..."
   Astfel suspina Sfantul Augustin: "Tu ne-ai facut pentru Tine, o, Dumnezeul meu..."
   Maica Domnului ne invata sa-L iubim pe Fiul Sau, asa cum, atat de desavarsit L-a iubit Ea.
   Ea cere iubire fata de El, inainte de a o solicita pentru Ea, bineinteles. Dar nu se poate una fara alta. Ne amintim de cuvintele Sfintei Brigitta care evoca indisolubila unitate dintre cele doua Preasfinte Inimi, cum a reamintit, de altfel, Medalia Miraculoasa.
   Maria doreste cu smerenie sa primeasca iubirea reciproca a copiilor Sai, caci daca O iubim, Inima Sa de aur va putea sa mijloceasca mai bine pe langa Sfanta Inima a Dumnezeiescului Sau Fiu.
   In aceasta optica, ultima Sa dorinta a reluat mesajele Sale obisnuite, facand apel la penitenta: "Atunci, sacrificati-va pentru Mine!" Fiecare este invitat sa-si verse picatura sa de apa in potirul co-mantuirii. Este un apel indirect, dar real, sa O ajutam pe Sfanta Fecioara ca mijlocitoare pe langa Sfanta Treime. De unde, suferintele indurate de cei cinci vizionari, cum a fost duritatea mamei Degeimbre fata de cele doua fiice ale sale, interogatoriile si anchetele, fara a mai vorbi despre hartuielile medicilor (90 in vorbitorul surorilor, in ultima zi!).
Epilog
   Despartirea de Sfanta Fecioara a fost sfasietoare. Acesti tineri, care fugeau la inceput, nu se puteau desparti de Mama lor din Cer, atat de frumoasa, atat de dulce, atat de buna.
   Dar n-au uitat privilegiul de a O fi contemplat de atatea ori si au pastrat pentru ei secretele pe care li le-a incredintat. Ei au ramas uniti ani indelungati, pe cat le-a permis viata, mergand, pe cat posibil, sa se roage seara impreuna langa maces. Numai sederea lui Albert in Congo belgian a produs o separare de fapt, dar nu de suflet. Nici unul nu a imbratisat viata calugareasca, ci s-au casatorit si au avut toti copii. Cele doua mai mari, au plecat s-O intalneasca pe Mama lor in Cer.
   Biserica a facut ancheta canonica obisnuita, iar memoria populara a retinut unul dintre harurile cele mai rasunatoare: un cuplu avea o fetita de zece ani - Paulette Dereppe - atinsa de o cumplita boala a oaselor, care trebuia s-o duca la moarte sigura. Plini de incredere, la 4 decembrie 1932, parintii au implorat-O pe mangaietoarea mahnitilor  - prin intermediul lui Albert. Pe la ora 20,30, Albert a revenit cu ei la maces; a spus cateva Bucura-Te, Marie, Sfanta Fecioara i-a aparut, el a cazut in genunchi si a implorat vindecarea Paulettei. Sfanta Fecioara n-a raspuns, dar a suras cu blandete privindu-l pe Albert si a disparut...
18 mai 1985, Ioan Paul II in
rugaciune in fata macesului unde a
 aparut Fecioara
    Mica bolnava a incetat atunci orice tratament si a venit sa se roage in fiecare seara. La 15 februarie 1933, recitand Rozariul in fata macesului, a fost cuprinsa de dureri violente si a fost dusa acasa. Dar noaptea, ea s-a linistit, a dormit, iar dimineata si-a gasit ranile purulente cicatrizate: era vindecata.
   Au mai fost obtinute nenumarate vindecari si convertiri, dintre care cele retinute de episcopul de Namur, Mons. Andre-Marie Charue, pentru recunoasterea aparitiilor de la Beauraing.
   Astazi, pelerinajele cerute de Neprihanita sunt foarte frecvente, mai ales din Belgia si din tarile vecine.
   La 18 mai 1985, Sfantul Parinte Ioan Paul al II-lea a fost acolo, insotit de o multime de 50.000 de pelerini.
   Sa-i multumim Doamnei cu Inima de aur si Lui Dumnezeu; sa nu ne temem sa le cerem favorurile lor pentru noi si pentru familiile noastre.

             ("Stella Maris" nr.443 - "Regina Pacis" nr.195)
   
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.